Τομέας Πληροφορικής

Η  πληροφορική με τις εξειδικεύσεις της διαδραματίζει πλέον έναν κορυφαίο και με ολοένα αυξανόμενη σημασία ρόλο στις εξελίξεις της τεχνολογίας και της επιστήμης σε διεθνές επίπεδο. Τα επαγγέλματα πληροφορικής απαιτούν ερευνητική και δημιουργική σκέψη, εφευρετικότητα,  φαντασία, οργανωτικές και ερευνητικές δεξιότητες, μεθοδικότητα στην εργασία και υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης και συνεχούς κατάρτισης στο αντικείμενο και τις νέες τεχνολογίες. Οι απόφοιτοι μπορούν να εργαστούν σε επιχειρήσεις, οργανισμούς, εκπαιδευτικές μονάδες κ.ά., καθώς επίσης και σε φορείς που χρησιμοποιούν προϊόντα και υπηρεσίες πληροφορικής.

Μέσω του προγράμματος σπουδών του Τομέα Πληροφορικής παρέχεται στους μαθητές ποιοτική θεωρητική και πρακτική κατάρτιση με αποτέλεσμα να αποκτούν σύγχρονες γνώσεις στην Επιστήμη της Πληροφορικής, τεχνικές, μεθοδολογίες και δεξιότητες που συμβαδίζουν με την αγορά εργασίας. Επιπλέον αποκτούν την ικανότητα να παρακολουθούν τις τρέχουσες εξελίξεις γύρω από την επιστήμη, να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα  και με αυτά τα εφόδια είτε να διεκδικούν μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είτε ως επαγγελματίες να διεκδικούν μια θέση στον επαγγελματικό χώρο.

Επιπλέον μέσα από τις συμμετοχές σε συνέδρια, φεστιβάλ και διαγωνισμούς οι μαθητές αναπτύσσουν δεξιότητες όπως η ομαδοσυνεργατικότητα, ο χρονοπρογραμματισμός ενός έργου, η κατανομή των ρόλων για την επίτευξη ενός στόχου, η προβολή και η παρουσίαση των αποτελεσμάτων.

Ο Τομέας Πληροφορικής του 1ου ΕΠΑΛ Καλαμαριάς διαθέτει στην Γ’ τάξη την ειδικότητα:

Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής

Πρόγραμμα Σπουδών Β’ τάξης Τομέα Πληροφορικής

Αρχές Προγραμματισμού Υπολογιστών 1Θ+3Ε
Υλικό & Δίκτυα Υπολογιστών 2Θ+2Ε
Βασικά Θέματα Πληροφορικής 2Θ+2Ε
Λειτουργικά Συστήματα & Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων 1Θ+2Ε
Σχεδιασμός & Ανάπτυξη Ιστοτόπων
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων & Προδ/φών Υλικού και Λογισμικού 1Θ+2Ε
Αγγλικά Ειδικότητας

 

Πρόγραμμα Σπουδών Γ’ τάξης ειδικότητας

Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής

Προγραμματισμός Υπολογιστών

(Πανελλαδικώς Εξεταζόμενο Μάθημα)

3Θ+2Ε

Δίκτυα Υπολογιστών

(Πανελλαδικώς Εξεταζόμενο Μάθημα)

3Θ+2Ε
Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών
Σχεδιασμός & Ανάπτυξη Διαδικτυακών Εφαρμογών
Πληροφοριακά Συστήματα σε Επιχειρήσεις & Οργανισμούς
Συστήματα Διαχείρισης Β.Δ 4E

Οι μαθητές που θα παρακολουθήσουν επιτυχώς τα μαθήματα της Β και Γ τάξης του τομέα πληροφορικής, αναμένεται:

  • Να ενισχύσουν τις προγραμματιστικές τους δεξιότητες χρησιμοποιώντας τη γλώσσα Python
  • Να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού
  • Να δημιουργούν εφαρμογές για κινητές συσκευές
  • Να αποκτήσουν γνώσεις σε βασικές έννοιες των δικτύων υπολογιστών (μοντέλο OSIκαι TCP/IP)
  • Να αποκτήσουν γνώσεις σε βασικές έννοιες του υλικού και αρχιτεκτονικής των υπολογιστών
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες για την εγκατάσταση και παραμετροποίηση τοπικού δικτύου
  • Να αποκτήσουν γνώσεις για το ρόλο και τη δομή ενός τυπικού Λειτουργικού Συστήματος
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες χρήσης και διαχείρισης σύγχρονων λειτουργικών συστημάτων που χρησιμοποιούνται σε Υπολογιστικές και Φορητές έξυπνες συσκευές
  • Να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες  στο σχεδιασμό, στην ανάπτυξη, στη διαχείριση Ιστοτόπων και στην αξιοποίηση διαθέσιμων περιβαλλόντων και εργαλείων
  • Να αποκτήσουν γνώσεις για τις τηλεπικοινωνίες δεδομένων και τον τρόπο λειτουργίας δικτύων ευρείας περιοχής
  • Να αποκτήσουν γνώσεις στα πληροφοριακά συστήματα και τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών μέσω της χρήσης σχετικών εργαλείων και εφαρμογών λογισμικού
  • Να αναπτύξουν γνώσεις και δεξιότητες στη διαχείριση & ανάπτυξη διαδικτυακών εφαρμογών, στις τεχνολογίες διαδικτύου στην αξιοποίηση & χρήση σχετικών διαδικτυακών εφαρμογών και στην αξιοποίηση & χρήση εργαλείων λογισμικού
  • Να εξοικειωθούν με την αγγλική ορολογία της επιστήμης των υπολογιστών

 

Γιατί να σπουδάσω Πληροφορική;

Διότι είναι μια επιστήμη που:

  • Εξελίσσεται ραγδαία
  • Βρίσκει εφαρμογές σε όλους τους τομείς της ζωής μας
  • Συνεπικουρεί όλες τις άλλες επιστήμες και οι γνώσεις της απαιτούνται σε όλα τα επαγγέλματα
  • Προσφέρει μεγάλη ποικιλία σε δυνατότητα εξειδίκευσης
  • Προσφέρει ασφάλεια και πολλές ευκαιρίες σταδιοδρομίας

 

Συνέχιση Σπουδών – Επαγγελματική Εξέλιξη

Η συνολική διάρκεια φοίτησης είναι 3 χρόνια και επίπεδο σπουδών 3 (N.3475/2006). Στους αποφοίτους του ΕΠΑ.Λ. χορηγείται Απολυτήριο Επαγγελματικού Λυκείου ισότιμο με αυτό του Γενικού Λυκείου και Πτυχίο Ειδικότητας επιπέδου 3. Μέσα από τις Πανελλαδικών Εξετάσεων ο υποψήφιος μπορείς να συνεχίσει τις σπουδές του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ακόμη, οι απόφοιτοι των ΕΠΑ.Λ., έχουν τη δυνατότητα να εγγράφονται στα ΙΕΚ και κατά προτεραιότητα σε τμήματα αντίστοιχης ή ανάλογης ειδικότητας με την ειδικότητα του πτυχίου τους.

Δυνατότητα εισαγωγής στα Τ.Ε.Ι., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., Ανώτερες  Στρατιωτικές  Σχολές Υπαξιωματικών,  Σχολές  Αστυφυλάκων και  Σχολές  Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού με ειδικές εισαγωγικές εξετάσεις.

 

Πού μπορώ να βρω εργασία;

  • Στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα σε Επιχειρήσεις, οργανισμούς, τράπεζες, ινστιτούτα, υπουργεία, εκπαιδευτικές μονάδες, μονάδες κατάρτισης και όπου χρησιμοποιούν υπηρεσίες πληροφορικής και δίκτυα υπολογιστών.
  • Σε επιχειρήσεις που κατασκευάζουν & υποστηρίζουν προϊόντα πληροφορικής, που σχεδιάζουν, εγκαθιστούν και υποστηρίζουν δίκτυα υπολογιστών & δικτυακές υπηρεσίες, που αναπτύσσουν & υποστηρίζουν εφαρμογές λογισμικού, που προωθούν προϊόντα
  • Ως Ελεύθεροι επαγγελματίες

 

Επαγγελματικά Δικαιώματα

Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ της ειδικότητας Πληροφορικής μπορούν να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς του Δημοσίου Τομέα κατέχοντας ως επιπλέον προσόν την πιστοποίηση ECDL.

Generation Next

Το Generation Next, είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάπτυξης STEM δεξιοτήτων με ελεύθερη πρόσβαση για όλους στις νέες τεχνολογίες και στην επιστήμη. Το Ίδρυμα Vodafone φέρνει μια νέα εκπαιδευτική εμπειρία και δίνει τη δύναμη στους «εξερευνητές του σήμερα» να φτιάξουν την κοινωνία του αύριο που ονειρεύονται.

Το ΕΠΑΛ Καλαμαριάς είναι ένα επαγγελματικό λύκειο και με τη συμμετοχή του σχολείου σε προγράμματα Erasmus+ διεξάγουμε εκπαιδευτικές δραστηριότητες με στόχο την εισαγωγή του STEM στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι μαθητές αναγκάζονται να έρθουν σε επαφή με τα πραγματικά προβλήματα της τοπικής κοινωνίας, να σκεφθούν και να προτείνουν τρόπους επίλυσης και να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας των αντίστοιχων εφευρέσεων.

 

Οπτική αναγνώριση καθηγητών

Μουσικά κουτάκια αναψυκτικών

3D Printer

 

 

2o Πανελλήνιος μαθητικός διαδικτυακός διαγωνισμός (ΕΕΕΠ-ΔΤΠΕ)

 «Δημιουργήστε ψηφιακά, κατασκευάστε ένα website, γίνετε πρεσβευτές του τόπου σας»

Τίτλος εργασίας: Η Θεσσαλονίκη

 

Α Βραβείο 5ης Θεματικής Κατηγορίας (Αξιοθέατα)

 

 

12ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής – Μάιος 2020

 

Κατασκευή 3d εκτυπωτή με χρήση και ανακυκλώσιμων υλικών

Αποστολάκης Παύλος, Ζάγκος Νικόλαος, Λουκοπούλου Εριφύλη, Τοπάλογλου Κωνσταντίνος

Μαθητές Β Τάξης ΕΠΑΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

 

Περίληψη

Στην εργασία παρουσιάζεται ένας 3d εκτυπωτής ο οποίος κατασκευάστηκε με τη χρήση και ανακυκλώσιμων υλικών, από 4 μαθητές της Β Λυκείου του ΕΠΑΛ Καλαμαριάς. Αρχικό κίνητρο αποτέλεσε η αγάπη τους για τις νέες τεχνολογίες, τις ψηφιακές κατασκευές, τα ηλεκτρονικά, τον προγραμματισμό και την ανακύκλωση. Αυτό ενισχύθηκε από το γεγονός ότι αντιλήφθηκαν ότι η τρισδιάστατη εκτύπωση αποτελεί μια σπουδαία επανάσταση και η παρουσία της γίνεται όλο και εντονότερη στην εκπαίδευση, αποτελώντας ένα σημαντικό εκπαιδευτικό παράγοντα ειδικά σε ένα ΕΠΑΛ. Οι μαθητές αναζήτησαν διαθέσιμο υλικό και λογισμικό στο διαδίκτυο, απομόνωσαν εξαρτήματα από παλιούς υπολογιστές και προμηθεύτηκαν από το εμπόριο ότι ήταν απαραίτητο. Στη συνέχεια κατασκεύασαν και τοποθέτησαν πάνω στον εκτυπωτή  ιδιοκατασκευής τους, τα κατάλληλα κυκλώματα για την τροφοδοσία, τον έλεγχο των μοτέρ των τριών αξόνων, του extruder, της παροχής του filament, της θερμαινόμενης κεφαλής. Τέλος οι μαθητές προγραμμάτισαν τον μικροεπεξεργαστή Arduino ώστε να ελέγχει τα κυκλώματα για το σχεδιασμό ενός τρισδιάστατου αντικειμένου.

 

 

Σύστημα Οπτικής Αναγνώρισης Προσώπου (Face Recognition)

Τσολακίδης Βασίλειος, Χατζής Κωνσταντίνος, Χατζηδάκης Στυλιανός, Χιώτης Νικόλαος

Μαθητές Β Τάξης ΕΠΑΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

 

Περίληψη

Στη σημερινή εποχή όλο και περισσότερο παρουσιάζεται η ανάγκη για την επιβεβαίωση πρόσβασης σε χώρους εργασίας ή σε συγκεκριμένες εφαρμογές / συσκευές μέσω οπτικής αναγνώρισης προσώπου. Ήδη υπάρχουν μεγάλα ινστιτούτα στο εξωτερικό και εταιρείες που διαθέτουν σύστημα αναγνώρισης προσώπου για την πρόσβαση συγκεκριμένων προσώπων. Στη συγκεκριμένη εργασία παρουσιάζεται η προσπάθεια σχεδίασης και ανάπτυξης ενός συστήματος οπτικής αναγνώρισης προσώπου έτσι ώστε να διευκολυνθεί η πρόσβαση των καθηγητών στο σχολικό συγκρότημα του ΕΠΑΛ Καλαμαριάς. Η είσοδος των καθηγητών στο σχολικό συγκρότημα γίνεται από την κεντρική είσοδο η οποία κλείνει με την έναρξη του σχολικού ωραρίου. Οι καθηγητές θα μπορούν αντί να χτυπούν το κουδούνι να χρησιμοποιούν αυτό το σύστημα και να τους παρέχεται αυτοματοποιημένα η κατάλληλη πρόσβαση εισόδου στο σχολείο. Η πρόσβαση μέσω οπτικής αναγνώρισης προσώπου θα μπορούσε να βοηθήσει στην μείωση του φόρτου εργασία της γραμματείας του σχολείου και να διευκολύνει την διαδικασία ελέγχου και πρόσβασης των καθηγητών.

 

 

Ανακυκλώνοντας με μουσική συσκευή (Recycling Music)

Αγαθόπουλος Κων/νος, Αδαμίδης Άγγελος, Γκόγκας Αναστάσιος, Γκόρας Κων/νος

Μαθητές Β Τάξης ΕΠΑΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

 

Περίληψη

Η κατασκευή των μαθητών αφορά ένα  «μουσικό όργανο» με ανακυκλώσιμα κουτάκια που αναπαράγουν συγκεκριμένη μουσική από ταινίες. Ο χρήστης χτυπάει στο πάνω μέρος και ακούγεται οι ήχοι που έφτιαξε η ομάδα νότα-νότα. Τα παιδιά εργαστήκανε ως εξής:

  1. Χρησιμοποίησαν άδεια κουτάκια αναψυκτικών, στο άνω μέρος των οποίων κόλλησαν από έναν αισθητήρα δόνησης (Digital Piezo Disk Vibtation).
  2. Σχεδίασαν κατάλληλα την εξωτερική πρόσοψή τους, ώστε να ταιριάζουν εμφανισιακά και συνειρμικά με τον ήχο που θα παίζουν, σε Photoshop.
  3. Κατασκεύασαν μια ξύλινη βάση όπου τοποθετήσανε τα κουτάκια, τα ηχεία και τον εξοπλισμό arduino (πλακέτα Arduino genuino uno).
  4. Προγραμμάτισαν σε περιβάλλον Arduino με C++.

Η ομάδα ήθελε να αναδείξει την αναγκαιότητα της ανακύκλωσης με πρωτότυπο τρόπο. Όλα μπορούν να βρουν μια δεύτερη χρήση, απλή ή και πιο πολύπλοκη όπως στην δική μας περίπτωση.  Παράλληλα έδειξαν ότι ο προγραμματισμός είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας, καθώς έχει πρακτικές εφαρμογές και υλοποιήσιμες ιδέες.

 

 

4ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής – Μάιος 2012

 

Δημιουργία σχεδιοκίνησης (animation) με χρήση της τεχνικής του stop-motion

Λιούρτα Ακριβή (Μαθήτρια  Γ’ Τάξης, ΕΠΑΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ)

 

Περίληψη

Η εργασία μας παρουσιάζει τα βίντεο σχεδιοκίνησης (animation) που σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε στα πλαίσια του μαθήματος «Εφαρμογές πολυμέσων» και πιο συγκεκριμένα στην ενότητα «Δημιουργία σχεδιοκίνησης». Πιο συγκεκριμένα, θα παρουσιάσουμε μια συγκεκριμένη τεχνική δημιουργίας σχεδιοκίνησης που ονομάζεται “stop-motion” και την οποία χρησιμοποιήσαμε για να σχεδιάσουμε τα δικά μας αρχεία σχεδιοκίνησης. Η τεχνική “stop-motion” έχει αρχίσει να γίνεται αρκετά δημοφιλή τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα μεγάλες εταιρείες (ΝΟΚΙΑ, SONY) να την χρησιμοποιούν για τη δημιουργία διαφημιστικών βίντεο των προϊόντων τους.

 

Δημιουργία παιχνιδιού με χρήση του Director

Δισερής Κωνσταντίνος (Μαθητής  Γ’ Τάξης, ΕΠΑΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ)

 

Περίληψη

Η εργασία μας παρουσιάζει ένα παιχνίδι το οποίο σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε στα πλαίσια του μαθήματος «Εφαρμογές Πολυμέσων» με τη χρήση του προγράμματος Director. Το πρόγραμμα Director είναι ένα πρόγραμμα συγγραφής πολυμέσων που διαθέτει και πολλές άλλες δυνατότητες όπως τη δημιουργία παιχνιδιών. Στόχος της εργασίας μας ήταν να εξασκηθούμε στην γλώσσα προγραμματισμού Lingo και στις βασικές δομές του προγραμματισμού που είναι οι δομές επιλογής και επανάληψης. Με την χρήση αυτών των δομών υλοποιήσαμε ένα απλό παιχνίδι μετακίνησης ενός αντικειμένου μέσα από συγκεκριμένες διαδρομές.

 

Δημιουργία εκπαιδευτικού βίντεο

Χριστοδούλου Κοσμάς, Μητακίδης Δημήτριος (Μαθητές  Γ’ Τάξης, ΕΠΑΛ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ)

 

Περίληψη

Η εργασία μας παρουσιάζει ένα εκπαιδευτικό βίντεο που σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε στα πλαίσια του μαθήματος «Εφαρμογές πολυμέσων» και πιο συγκεκριμένα στην ενότητα «Επεξεργασία βίντεο». Αναλυτικότερα, το εκπαιδευτικό βίντεο παρουσιάζει στα πλαίσια των Πρώτων βοηθειών, τις βασικές γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για την διαδραστική διαδικασία της ΚΑΡΠΑ (Καρδιo-αναπνευστική αναζωογόνηση). Ο όρος ΚΑΡΠΑ αναφέρεται στη διατήρηση ανοιχτού αεραγωγού και την υποστήριξη της αναπνοής και της κυκλοφορίας, χωρίς τη χρησιμοποίηση άλλου εξοπλισμού, εκτός από μια απλή συσκευή αεραγωγού ή ένα προστατευτικό κάλυμμα. Το εκπαιδευτικό βίντεο δημιουργήθηκε με τη χρήση μιας συγκεκριμένης τεχνικής δημιουργίας βίντεο, που ονομάζεται “stop-motion”.

 

 

«Κλικ, προστάτευσέ το!»

Το  ΕΠΑΛ Καλαμαριάς τη σχολική χρονιά 2019-2020 έγινε μέλος του Περιφερειακού Δικτύου «Κλικ, προστάτευσέ το!», συμμετέχοντας στο αντίστοιχο πρόγραμμα, το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με την υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, με θέμα:

 

«Κλικ…στο γραφικό λιμανάκι των ψαράδων στη Ν. Κρήνη»

 

Στόχος είναι οι συμμετέχοντες μαθητές της Β Λυκείου του τομέα πληροφορικής  με υπεύθυνους τον κο Τριανταφύλλου Ευάγγελο και την κα Κωστελίδου Θεοδώρα, να στρέψουν τη ματιά τους στην περιοχή τους, να αναπτύξουν την παρατηρητικότητά τους και να ευαισθητοποιηθούν,  να ερευνήσουν ποιο στοιχείο απειλείται και πρέπει να προστατευτεί και να αναλάβουν δράση  κάνοντας ‘ΚΛΙΚ’,  αιχμαλωτίζοντάς το σε φωτογραφίες καθ’ όλη τη διάρκεια της υλοποίησής της.

 

Ραδιοφωνική Εκπομπή

Μαθητές από το τμήμα Β Πληροφορικής 2012-2013 εξέπεμψαν ζωντανά στις 14-12-2012 από το δημοτικό ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης FM 100,6 σε ραδιοφωνική εκπομπή με θέμα την «Μουσική των εφήβων σήμερα».

Ψηφιακή άρπα

O σκοπός της δραστηριότητας ήταν να κατασκευασθεί ένα ψηφιακό μουσικό όργανο και πιο συγκεκριμένα μια ψηφιακή άρπα με την αντικατάσταση των κλασικών χορδών με ακτίνες laser. Η ψηφιοποίηση των δεδομένων έγινε με την χρήση της υπολογιστικής πλατφόρμας Arduino.

Στα πλαίσια του project οι μαθητές γνώρισαν βασικές επιστημονικές αρχές και τεχνολογικές εφαρμογές καθώς και εξοικειώθηκαν με την ασφαλή χρήση των εργαλείων και των τεχνικών διαδικασιών.

Ο γενικός στόχος της δραστηριότητας ήταν οι μαθητές να διερευνήσουν και να κατανοήσουν την σύγχρονη τεχνολογία συμμετέχοντας στη δράση ακολουθώντας βήματα για τη συνολική συναρμολόγηση της ψηφιακής άρπας, τη δοκιμή της και την χρήση της ως ένα μουσικό όργανο.

Εκπαιδευτική Ρομποτική

Στον σημερινό κόσμο που βασίζεται στην τεχνολογία, είναι πιο σημαντικό από ποτέ οι μαθητές μέσω της εκπαίδευσης που λαμβάνουν, να προετοιμάζονται για το μέλλον. Η ρομποτική τα τελευταία χρόνια κερδίζει όλο και μεγαλύτερο έδαφος στην εκπαιδευτική διαδικασία. Παραμερίζοντας τον παραδοσιακό χαρακτήρα της διδασκαλίας και φέρνοντας την καινοτομία στον τρόπο απόκτησης της γνώσης, σκοπό έχει να κάνει τη μάθηση διασκέδαση με στόχο:

  • την απόκτηση μαθηματικών, επιστημονικών, ψηφιακών και τεχνικών δεξιοτήτων
  • την ενίσχυση των υφιστάμενων ικανοτήτων τους στο γνωστικό, συναισθηματικό και κοινωνικό τομέα
  • την απόκτηση βασικών δεξιοτήτων προγραμματισμού σε πιο σύνθετες εργασίες

Δείγματα εργασιών μαθητών στα πλαίσια των μαθημάτων

Σχεδιασμός & Ανάπτυξη Ιστοτόπων

Στα πλαίσια του μαθήματος ασχολούμαστε με την ανάπτυξη του κώδικα (HTML, CSS, JavaScript) και βασικές τεχνικές επεξεργασίας πολυμέσων για την υποστήριξη της δημιουργίας ολοκληρωμένων ιστοσελίδων.

Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων & Προδ/φών Υλικού και Λογισμικού

Στα πλαίσια του μαθήματος, οι μαθητές μαθαίνουν:

  • Δημιουργία επαγγελματικών καρτών σε ελεύθερο λογισμικό διανυσματικών γραφικών
  • Δημιουργία διαφημιστικών banner (examples1, examples2)
  • Κατασκευή αφίσας

Ειδικά Θέματα Προγραμματισμού

Στο μάθημα της Γ’ Λυκείου Ειδικά Θέματα Προγραμματισμού μαθαίνουν το περιβάλλον προγραμματισμού Greenfoot. Το Greenfoot είναι ένα Ολοκληρωμένο Περιβάλλον Ανάπτυξης Εφαρμογών (IDE) που έχει ως σκοπό τη διδασκαλία του Αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού με τη γλώσσα Java. Με το Greenfoot μπορεί να δημιουργηθεί ένας κόσμος μέσα στον οποίο αλληλεπιδρούν μορφές (actors) με τις οποίες μπορούν να προγραμματιστούν παιχνίδια, προσομοιώσεις και άλλα προγράμματα με γραφικά.

Με το Greenfoot o μαθητής προγραμματίζει σε Java. Δεν προγραμματίζει σε κάποια Java-like γλώσσα ή μια γλώσσα προγραμματισμού που είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά για μαθητές. Προγραμματίζει σε μια επαγγελματική γλώσσα προγραμματισμού με την οποία μπορεί αργότερα να κατασκευάσει εφαρμογές υψηλών απαιτήσεων (οι εφαρμογές του Android προγραμματίζονται σε Java).

 

Εφαρμογές Πληροφορικής

 

Στόχος του μαθήματος είναι η εμβάθυνση των γνώσεων, η απόκτηση δεξιοτήτων και ικανοτήτων, και η διαμόρφωση στάσεων που αφορούν στις Εφαρμογές της Πληροφορικής. Το περιεχόμενο του μαθήματος καλύπτει τόσο τις διαχρονικές γνώσεις και ικανότητες όσο και τις νέες, όπως αυτές έχουν προκύψει από τις σύγχρονες εξελίξεις στην Επιστήμη και στην Τεχνολογία της Πληροφορικής. Εξελίξεις που δρουν καταλυτικά και έχουν φέρει αλλαγές σε όλο το φάσμα της ανθρώπινης κοινωνίας και ζωής. Στα πλαίσια του μαθήματος, οι μαθητές μαθαίνουν μεταξύ άλλων να σχεδιάζουν διαφημιστικά banners.